8 januari 2013

NYTT SPÄNNANDE ÅR

Mitt absoluta favorit-te, Yogi Jamaica


God fortsättning alla! Hoppas att ni har haft det riktigt skönt och vilsamt över jul och nyår. Själv åkte jag den 23:e december på en av alla flunsor som går och låg sjuk hela julen och nyåret. Precis som vanligt när jag börjar slappna av efter en hektisk period. Med hjälp av diverse huskurer och lite homeopatmedicin så lyckades jag i alla fall mota bort både halsfluss och bihåleinflammation. Och de mängder te med honung jag har druckit har nog gått till historien. Jag hade ju planerat att börja jobba igen direkt efter nyår men det fick bli en veckas extra ledigt och i går sparkade jag igång det nya året på allvar. Just nu ser vi över butikens varor och planerar för en pang-rea på varor i inredningskategorin så håll utkik!

Enligt mig så börjar ju våren efter nyår så nu går jag runt och sneglar på fina kvistar att ta in och piffa upp tulpanbuketterna med, lyssnar efter vårfåglarna och drömmer om den där första koppen te utomhus. Snart är vi där! De nya doftljusen från Österlen, tjusigt förpackade i munblåst återvunnet glas från Casablanca, gjorde stor succcé innan jul och nu fyller vi snart på med nya våriga dofter. Vad sägs om dofter som Solmogna Hallon, Mjök & Honung och Citrongräs & Vanilj. Sniff-sniff!

I morgon ska jag ge er mina bästa tips på huskurer i förkylningstider.


Doftljus "Varmt Chai-te" som är alldeles ljuvligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar