10 januari 2013

POLLENALLERGI

Snart vaknar de här till liv och vår

Alltså hörrni, jag vet inte vad det är frågan om riktigt men jag börjar känna av kli i ögonen och den där typiska känslan i luftrören som bara betyder en sak. Pollen! Är det möjligt...redan? Nog för att vi har haft en mild vinter här nere i söder och jag vet att bland annat hassel är aktiv nere i Europa från december och framåt men ändå. Förra sommaren fick jag tips om en produkt som jag redan då bestämde mig för att prova till kommande vår. Och eftersom man gör klokt i att börja med den i god tid så är det alltså bara att köra redan nu.

Det heter PollaZym och innehåller naturliga enzymer och antioxidanter som håller immunförsvaret i schack så att det inte överreagerar mot pollen och minskar de histaminer som ger oss de där jobbiga allergiska reaktionerna. Det ska tydligen också fungera utmärkt på andra histaminreaktioner som till exempel kvalster.

Jag tänker börja med en kapsel om dagen nu i början och sedan gå upp till lite högre dos när det börjar närma sig den riktiga pollensäsongen. Maken vet inte om det ännu men han ska också få prova det här för förra våren blev han plötsligt som från ingenstans sanslöst allergisk. Jag återkommer framåt sommaren med en utvärdering!

Passar också på att visa den här coola miljön med bord av återvunnen tvättmaskin och ihop-sydda gamla jeans som möbeltyg. Hur slitstarkt är inte det att sitta på?


Via Gas Jeans




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar