11 februari 2013

NATURENS MATERIAL




Titta och njut. Ingenting går egentligen upp mot naturliga material. Ull och lin. Tegel. Betong. Trä.

Härligt slitna gamla trämöbler som överlevt generation efter generation. Material som andas och som låter oss andas tryggt i dess närhet. Plötsligt känner i alla fall jag mig o-sugen på polyester och kemlackade möbler.

När jag av en händelse snubblade över de här bilderna på mina irrfärder genom internetrymden så slog det mig ännu en gång. Naturen är oslagbar!

Jag fick också en påminnelse om att inredning med återanvända gamla ting kan vara snyggare än de dyraste och nyaste 1000-tals-kronorspjäserna.

Alla bilderna hittade jag på den här fantastiska bloggen, A Thoughtful Eye. För oss som gillar att frossa i vackra bilder.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar